Rethymnon – vi är här nu

Igår landade vi i Hania, bussen tog oss till hotellet i Rethymnon. Väl framme var klockan redan så mycket att vi valde första bästa restaurang som låg precis vid hotellet. Costa Costa taverna. Åt en gudomligt god grekisk sallad och lite moussaka.

Efter maten blev det raka vägen i säng.

De senaste åren har jag blivit värdelös på att förbereda mig för resorna. Jag packar väskan några timmar innan start och vet knappt vart jag är påväg. Tidigare packade jag alltid i god tid och hade på förhand tagit reda på information om resemålet. Det jag längtar mest efter med den här semestern är att utforska Rethymnon och närmiljön utan några måsten. Den här första dagen får gå åt att lära känna kvarteten runt hotellen och jaga efter bra matställen.

Vi har ingen frukost på hotellet, utan fixar själv det som vi vill ha. Jag föredrar nästan detta i Grekland, eftersom frukostarna sällan motsvarar det som vi tänker oss när vi tänker hotellfrukost. Åtminstone inte på de hotell vi brukar bo på.

Idag har vi främst storsat runt i staden för att lite läsa av vart vi riktigt hamnat. Här verkar finnas bra matställen, Fish Spa (som jag sett framemot) och mycket mer shoppinggrejer än vad vi skulle behöva. Vattnet här är också varmt, så varmt att till och med H trivs en längre stund…

Imorgon hoppar vi troligtvis på bussen till Bali. Där verkar finnas mysiga stränder.

Lämna en kommentar