Kreta – Bali

Vaknade upp till en väldigt blåsig dag här på Kreta. Vi valde att idag ta bussen till en by ca 30 km från Rethymnon, byn Bali. Bussen kostade 3,80 € per man enkelresa, vilket kändes rimligt. Jag hade läst på förhand att det skulle finnas fyra olika stränder vid Bali, varav den som var längst bort var den som tilltalade mig.

Väl framme konstaterade vi dock att det var väldigt mycket folk överallt. Stränderna var smockade med solstolar och vi fick inte plats på stranden längst bort (KARAVOSTASIS BEACH). Eftersom ingen av oss direkt trivs med att ligga som packade sillar så gick vi tillbaka mot början av byn och simmade där och låg en stund i solen.

Byn var annars väldigt mysig och det fanns flera restauranger att välja mellan. Vi åt lunch på Taverna Livadi. Grekisk sallad, saganaki, friterad zuccini och tzatziki 👌

Efter vår lilla utflykt visade FitBiten ikväll 21 000 steg. Någon kanske funderar hur detta går ihop med graviditeten… Men jag mår fint. Kan dock känna spänningar och ömhet i magen nu som då. Är dock väldigt tacksam över att jag mår så bra att jag kan njuta av resan helt som vanligt! Fast ouzon och retzinan har jag fått stå över i år…

Lämna en kommentar